Vilken resa!

I början av veckan var jag på en fantastisk resa!
Tidigt i måndags morse började min resa. Jag skulle följa med en kompis med hennes hästar ner till Stockholm. Hennes föl skulle opereras i båda benen. Tänk vilken lång resa för en fölunge på 7månader! Tyvärr så finns inte alla experter för hästsjukvård här upp i Norrland, utan riktigt sjuka hästar kan ibalnd måsta transporteras så långt som ner till Stockholm för att träffa en expertveterinär.
Allt gick bra på resan och fölungen har nu alla chanser att bli frisk i sina ben. Veterinärerna och djurskötarna på hästlassarettet skickade med en STOR påse tur på vägen hem!

Men en sak som var spännande var att vi åkte till flera stora djursjukhus runt omkring Stockholm,
så vi fick se många sjuka hästar som fått hjälp. Jag har tagit en massa kort och jag hoppas att vi kan visa dom på någon av era teorilektioner (ni som går på ridskolan)
Ha det!// erica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0