Vilken iver!

Jag är imponerad vilka entusiastiska medlemmar det finns i den här föreningen!
I fredagskväll saknades det en medlem till laget i div.2 dressyr. Vid 22 tiden
på fredagskvällen blev jag tillfrågad om jag kunde ta med mig en
häst upp till Kågedalen där tävlingarna skulle gå av stapeln.
Jag skulle ju ändå dit och döma så på lördagsmorgonen
åkte jag till Stöcksjö och hämtade en stor kille vid namn Exon.

Killen var svart och fint kädd med lindor och täcke!
Tjejen som gjort iordning honom var ägaren Emma. Det var dock inte
Emma som skulle tävla, nej ryttaren var en tjej (Nina) som var i sin stuga i
Jörn. (Jörn ligger ganska nära Kågedalen, typ nån mil eller så)
Så väl framme i Kåge lastades killen ut och förbereddes av de
andra lagmedlemmarna, Rebecka och Jeanette. Drygt en timme innan start
kommer Nina och får låna ihop tävlingsutrustning och hoppa upp på
lånehästen.
Alla tre tjejerna gjorde en herdesvärd insatts, inget lagpris denna gång, men av
mig får de helt klart hederspris allihopa för sin insatts, och en stor påse morötter
till Exon och hans matte!
Snacka om sportsmanship!

Synes!// erica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0